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FAQ

Aspetti contrattuali

Quanto dura il contratto di servizio?

Il contratto ha durata minima annuale e si rinnova automaticamente salvo disdetta da far pervenire tramite l’area riservata ai clienti registrati oppure su apposito modulo tramite raccomandata.

E’ possibile aggiungere successivamente moduli accessori e/o aumentare il numero di utenti?

In qualunque momento è possibile richiedere l’aggiunta di ulteriori moduli o utenti compilando on-line l’ordine e provvedendo al pagamento.

L’incremento del numero degli utenti si estende a tutti i moduli posseduti, non solo a quelli nuovi.

Analogamente, l’incremento del numero dei moduli si estende a tutti gli utenti acquistati.

Una volta verificato che il pagamento è andato a buon fine, riceverai una email di notifica della attivazione dei moduli e/o utenti aggiunti.

Come posso essere sicuro che i moduli che ho acquistato siano sempre aggiornati?

Non devi preoccuparti dell’aggiornamento del software in quanto questo è automatico e gratuito. Questo è uno dei grandi vantaggi del cloud. Avrai sempre la sicurezza di utilizzare la versione più recente e potrai sfruttare i miglioramenti che verranno aggiunti senza aggravi di prezzo.

Cosa succede quando si interrompe il contratto?

Il contratto può essere rescisso in qualunque momento con un preavviso di 15 giorni sulla data di scadenza indicata nell’ordine, inviando tramite raccomandata l’apposito modulo, scaricabile dal sito, compilato e firmato dalla persona designata dall’azienda alla gestione del contratto.

Il cliente riceverà una copia di tutti i dati di sua proprietà presenti sul sistema aggiornati alla data successiva all’ultimo giorno in cui il cliente avrà accesso al servizio.

Una volta che la rescissione del contratto sarà operativa, il cliente non avrà più accesso al servizio.

Contractual aspects

Is it possible to add other modules to my configuration and/or increase the number of users?

At any time you can request the addition of additional modules or users by filling out the order online and making the payment.

The increase in the number of users extends to all modules owned, not just the new ones.

Similarly, the increase in the number of modules extends to all purchased users.

Once you have verified that your payment has been successful, you will receive an email notifying you of the activation of the modules and/or added users.

How can I be sure that the HR-Assistant modules that I use are up to date?

You do not have to worry about updating the software as this is automatic and free. This is one of the great advantages of the cloud. You’ll always be sure of using the latest version and you’ll be able to take advantage of the improvements that will be added at no extra cost.

What happens when the service contract is expired or terminated?

The contract can be terminated at any time with a notice of 15 days on the expiration date indicated in the order, by sending a registered letter with the appropriate form, downloadable from the site, completed and signed by the person designated by the company to manage the contract.

The customer will receive a copy of all data of his property on the system updated to the date following the last day on which the customer has access to the service.

Once the termination of the contract is effective, the customer will no longer have access to the service.

What is the duration of the service contract?

The contract has a minimum annual duration and is automatically renewed unless notice of cancellation is given through the area reserved for registered customers or by mail with the appropriate form.

Data security

How do I know if my data is safe?

Security is our priority. With HR-Assistant, your data is always safe. We have put in place a set of security measures on multiple levels that are difficult for a company to set up autonomously.

 

Physical security

The hosting infrastructure is located in secure data centers using all the latest electronic surveillance technologies as well as multifactor access control systems.

The data centers we use are protected 24 hours a day, 7 days a week from specialized security personnel and access is allowed only based on the principle of least privilege. Whenever a person leaves an area that contains customer data, they are inspected. The environmental systems are designed to limit the impact of downtime on operations.

The data centers are located in different geographical regions and areas of availability, so you get the best service even when service is interrupted in in a particular area, even if the cause is due to natural disasters or system failures.

The infrastructure is designed to provide optimal availability without sacrificing customer privacy and confidentiality.

Application security

HR-Assistant Human Resource Management was developed on a software platform designed for the highest security standards. The multi-level application architecture makes it possible to separate both logically and physically the presentation and execution level from the data access level in order to ensure the necessary controls before allowing access to the database.

Sophisticated security rules allow you to control which users can access each feature and data table up to the point of being able to control the individual actions allowed at the level of the individual record.

The security of access to the system is achieved through various measures, such as:

 

  • Authentication through username and password transmitted by SSL encrypted protocols, the password choice must pass a strength verification test, password expiration procedures are adopted, the password modification procedure includes captcha validation
  • Automatically closing the user session if the IP address changes during the session, in order to prevent hijacking of the same.
  • Automatically closing the user session if a new user session is started on a different browser in order to prevent multiple concurrent sessions
  • Tracking all IP addresses used by users.
  • Blocking access from certain IP addresses
  • Restricting access to certain ranges of IP addresses only

Constant monitoring

The hosting infrastructure is protected by an extensive network of monitoring systems. These systems provide important security features such as basic protection against Distributed Denial of Service (DDoS) attacks and detection of brute force attacks on accounts. In addition, infrastructure components are continuously scanned and tested.

High availability

The data centers used to host the application are located in different regions of the world and in different availability zones for each region. Each availability zone is an independent error zone. For this reason, availability zones have been physically separated within a region and are located in low-risk areas. Each one is fed by different grids, so as to reduce the individual error points. The availability zones are connected redundantly to different first level transit providers.

In the unlikely event of a breakdown, customer data traffic would be removed from the affected area by automated processes.

Core applications are deployed in an N+1 configuration, so if one data center were to stop operating, there would still be enough capacity to balance the traffic load on the other centers.

Documentation & training

What materials and documentation are there to learn how to use HR-Assistant?

On the website, in the area reserved for registered users, you will find the user manual and a series of video tutorials showing how to carry out the most frequent operations.

Is it possible to organize a training course for users of my company?

We can organize both distance learning courses on the use of the platform (e.g. webinars) and traditional classroom courses. Send us an email specifying your needs and we will contact you.

Documentazione e formazione

Quali materiali e documentazione ho a disposizione per capire come usare HR-Assistant?

Sul sito, nell’area riservata agli utenti registrati, troverai il manuale utente e una serie di video tutorial che mostrano come effettuare le operazioni più frequenti.

E’ possibile organizzare un corso di formazione, anche a distanza, per gli utenti della mia azienda?

Possiamo organizzare sia corsi di formazione a distanza sull’utilizzo della piattaforma (ad es. webinars), sia corsi tradizionali in aula. Inviaci una mail specificando le tue esigenze e verrai contattato.

Domande tecniche

E’ possibile importare dati all’interno di HR-Assistant?

L’utente non ha la possibilità di importare dati all’interno di HR-Assistant. Tuttavia possiamo offrirti un servizio tecnico di import dei dati. Contattaci se vuoi avere ulteriori informazioni.

Posso esportare i dati presenti in HR-Assistant per utilizzo off-line?

I principali moduli del sistema permettono di esportare i dati presenti nel sistema e salvarli nel PC dell’utente in diversi formati (ad esempio excel, pdf, ecc.). La tipologia di dati esportabili dipende dal ruolo dell’utente. Gli utenti con ruolo diverso dall’amministratore hanno un accesso limitato ai dati di loro competenza.

Che tipo di integrazione è prevista nei confronti del software utilizzato per la produzione dei cedolini?

E’ possibile esportare i dati delle presenze e altri dati in modo che possano essere acquisiti dal software utilizzato per la produzione dei cedolini. Occorre però preventivamente verificare con l’utente del software il formato da utilizzare.

E’ possibile collegare il sistema a terminali di rilevazione presenze?

Il sistema è compatibile con la maggior parte dei terminali di rilevazione presenze in commercio che devono essere acquistati a parte. E’ disponibile inoltre uno specifico modulo opzionale che consente ai dipendenti di effettuare on-line la rilevazione della presenza (timbratura web).

General questions

I have not found in the FAQ the answer to my problem

If you have not found the answer in the FAQ, you can contact our team by writing an email to support@hr-assistant.it. The service is available from 9.00 am to 18.00 from Monday to Friday, excluding holidays. Write an email describing the problem possibly including a screenshot. A member of our team will process your request.

How does a cloud software work?

A cloud software does not require you to purchase the software. ‘Software as a service means that the software is made available already installed on a suitable hardware platform; in addition, the price includes a support and assistance service. The advantage of this mode is that you don’t have to worry about installation or updates, you can also access the application and your data from anywhere and using any device (PC, tablet, smartphone) When you subscribe to the service you can specify the application modules you want and the number of users who will access the application. All you need to use the software is an internet connection and a browser.

 

Generalità

Posso avere una demo?

E’ sufficiente registrarsi o compilare la form “contatti” del sito e si verrà contattati da un nostro consulente per organizzare una dimostrazione “live” del sistema in videoconferenza. La demo può essere focalizzata sugli aspetti di maggior interesse per il cliente.

Come funziona un’applicazione in cloud?

Un’applicazione in cloud non richiede l’acquisto del software. Si parla di “software come servizio” per intendere che il software viene messo a disposizione già installato su una piattaforma hardware adeguata, inoltre nel prezzo è incluso un servizio di supporto e assistenza all’uso. Il vantaggio di questa modalità è che non devi preoccuparti nè dell’installazione nè degli aggiornamenti, inoltre puoi accedere all’applicazione e ai tuoi dati ovunque ti trovi e usando un qualsiasi dispositivo (PC, tablet, smartphone).Al momento della sottoscrizione del servizio puoi specificare i moduli applicativi desiderati e il numero di utenti che accederanno all’applicazione. Tutto quello di cui hai bisogno ps usare l’applicazione è una connessione internet ed un browser,.

 

Non ho trovato nelle FAQ la risposta al mio problema

Se non hai trovato la risposta nelle FAQ, potrai rivolgerti al nostro team scrivendo una email all’indirizzo support@hr-assistant.it. Il servizio è attivo dalle ore 9.00 alle 18.00 dal Lunedì al Venerdì, escluse le festività. Scrivi una email che descriva il problema includendo eventualmente delle immagini dello schermo. Una persona del nostro team prenderà in carico la tua richiesta.

Sicurezza dei dati

Come posso sapere se i miei dati sono al sicuro?

La sicurezza è la nostra priorità. Con HR-Assistant i tuoi dati sono sempre al sicuro. Abbiamo messo in atto un insieme di misure su più livelli per garantire la sicurezza che difficilmente possono essere adottate all’interno di un’azienda.

Sicurezza fisica – L’infrastruttura di hosting si trova in data center sicuri che utilizzano tutte le ultime tecnologie di sorveglianza elettronica nonché sistemi di controllo multifattoriali degli accessi. Questi data center sono protetti 24 ore su 24, 7 giorni su 7 da addetti alla sicurezza specializzati e l’accesso viene autorizzato esclusivamente in base al principio di privilegio minimo. Ogni volta che una persona esce da un’area che contiene dati dei clienti viene ispezionata. I sistemi ambientali sono progettati per limitare l’impatto dei tempi di inattività sulle operazioni. I data center si trovano in regioni geografiche diverse e in zone di disponibilità differenti, di conseguenza si può garantire il servizio anche in caso di guasti che interessano una particolare area, persino se la causa è dovuta a disastri naturali.  L’infrastruttura è stata progettata per fornire disponibilità ottimale senza sacrificare privacy e riservatezza dei clienti.

Sicurezza applicativa – HR-Assistant è stato sviluppato su una piattaforma software progettata per i più elevati standard di sicurezza. L’architettura applicativa a più livelli permette di separare sia logicamente che fisicamente il livello di presentazione ed esecuzione da quello di accesso ai dati al fine di assicurare i necessari controlli prima di permettere l’accesso al database.  Sofisticate regole di sicurezza permettono di controllare quali utenti possono accedere a ciascuna funzionalità e tabella di dati fino al punto di poter controllare le singole azioni permesse a livello del singolo record.

Backup dei dati automatico – Tutti i dati del cliente vengono quotidianamente salvati in un’area di storage sicura e collocata in una zona di disponibilità diversa da quella in cui viene erogato il servizio, in modo da minimizzare il rischio di perdita di dati anche causate da disastri naturali o guasti ai sistemi. Inoltre il cliente può in qualsiasi momento chiedere una copia dei suoi dati.

Monitoraggio costante – L’infrastruttura di hosting è protetta da un’estesa rete di sistemi di monitoraggio. Questi sistemi forniscono importanti funzionalità di sicurezza quali protezione di base dagli attacchi DDoS (Distributed Denial of Service) e rilevamento di attacchi di forza bruta sugli accounts. Inoltre i componenti dell’infrastruttura vengono continuamente scansionati e testati. Inoltre l’accessibilità a livello applicativo del servizio HR-Assistant ed il carico dei server su cui è ospitato vengono costantemente monitorati al fine di assicurare che il servizio sia sempre disponibile con tempi di risposta adeguati.

Technical questions

Is it possibile to import data inside HR-Assistant?

The user does not have the possibility to import data into HR-Assistant. However, we can offer you a technical data import service. Contact us if you would like more information.

Is it possibile to export the data inside HR-Assistant for off-line use?

The main modules of the system allow the data to be exported and saved on the user’s PC in various formats (e.g. excel, pdf, etc.). The type of data that can be exported depends on the role of the user. Users with a role other than the administrator have limited access to their own data.

What type of integration with payroll software is envisaged?

It is possible to export attendance data and other data so that it can be transferred to the software used for the processing of payrolls. However, you must first check the format to be used with the payroll officer.

Is it possible to integrate the system with attendance terminals?

The system is compatible with most of the time attendance terminals on the market, which must be purchased separately. A specific optional module is also available to allow employees to clock-in and out online (web clocking).

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